Review: canvas quote van de Xenos

08:00 The DIY Life 0 Comments


Eén van de winkels waar ik ook kom om leuke DIY spullen te kopen, is de Xenos. Laatst was ik daar dus ook weer, en toen heb ik een heel leuke DIY canvas quote gekocht. Het idee is dat je met waterverf over de quote verft, en dat dan de quote zichtbaar wordt! Vandaag test ik voor je uit of het werkt en hoe het er uit ziet!

Allereerst even de prijs: de canvas quote kost € 3,49 en is verkrijgbaar bij de Xenos. Op dit DIY setje kreeg ik 50% korting (Xenos sale), en ik weet niet tot hoe lang Xenos dit product nog zal verkopen. Wat je nodig hebt voor deze DIY is het volgende: de quote, waterverf, water en een kwast. Ik gebruik een simpel waterverf setje. Op Instagram merkte een volger op dat voor het woord 'wasted' twee keer 'a' staat (1x in het goud, en 1x in het wit), een klein foutje van de fabrikant dus!


Op het canvas staat twee keer 'A day' in een gouden kleur, en daaronder staat in lichte letters de rest van de quote. Het idee is dus dat de 'A day' goud blijft, en de rest van de quote wit. Doordat je de waterverf er overheen doet, worden de witte letters dus zichtbaar. Let's do this! Het verven was erg leuk om te doen, en als je veel water gebruikt, kan je de kleuren heel mooi met elkaar mengen en in elkaar over laten lopen! Als je de verf laat drogen, en het zit nog op de witte letters, kan je het er met een nat doekje heel makkelijk af deppen.

Het was heel erg leuk om te doen! Ik heb drie kleuren gebruikt: roze, blauw en groen. Achteraf denk ik dat ik alleen groen en blauw mooier had gevonden, omdat blauw en roze niet erg mooi mengt (dat wordt een beetje grijs-bruin). Toch heeft de roze kleur aan de andere kant ook weer een vrolijk effect! Je kan ook zelf een quote maken met een blank canvas en handlettering!

Wat vind ik er van?

Al met al vond ik deze DIY heel erg leuk om te doen, en omdat de quote al voor jou geschreven is, krijg je mooie en nette letters. Ik vind het erg leuk dat je de kleuren zelf kan kiezen, maar dat de letters van de quote wit en goud blijven en niet van kleur veranderen bijvoorbeeld. Dit maakt het erg vrolijk en toch ook weer chique. Deze DIY is echt een aanrader, en heel erg leuk om te doen!


Waar wil jij graag een review van zien?

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest!



Wat je misschien ook leuk vindt:

Review: canvas quote van de XenosThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.