Handlettering op foto's: zo doe je dat

08:00 The DIY Life 0 Comments

Op Pinterest zie ik regelmatig foto's voorbij komen waarbij een quote op een foto is geschreven. Ik dacht bij mezelf: dat moet ik ook kunnen, en ik ging aan de slag. Het duurde niet lang voor ik de smaak te pakken kreeg, en het zó leuk begon te vinden, dat ik er vier maakte!

Wat je nodig hebt:

- Foto's / posters
- Een stift
- Washi tape

Het idee is erg simpel: met een stift een quote op een foto schrijven. Dit schrijven doe ik met een permanente marker. Ik gebruik trouwens geen echte foto's (dus niet op fotopapier), maar foto's op glad en dik papier. Voor de foto's heb ik inspiratie gehaald van Pinterest en deze daarna geprint op glad en dik papier. Aan quotes heb ik een overvloed (ik ben gék op quotes), dus dat was het probleem niet. Maar ik had een ander probleem: ik kon niet kiezen, haha!

Uiteindelijk zijn er toch een aantal leuke quotes naar voren gekomen: "Abandon the world, run to God", "Always put your hope on God", "Nothing can stop Gods plan for your life" en "Have faith", Misschien heb je wel gezien dat elk van deze quotes met het christelijk geloof te maken heeft, dan heb je dat goed gezien! Ik ben namelijk christen en haal voor mezelf erg veel inspiratie en hoop uit quotes als deze.

Als eerste heb ik in een schetsboek met een stift de quotes geschreven zoals ik ze in mijn hoofd had. Experimenteren met verschillende lettertypen is erg leuk vind ik zelf! Ik ben er de laatste tijd veel mee bezig geweest. De aanleiding voor dit 'handlettering' vind je in dit artikel over handlettering op onderzetters. Het is zó leuk om met verschillende lettertypen te werken, en het ziet er ook gewoon vrolijk en leuk uit! Op dit moment houd ik me nog bezig met de wat 'makkelijkere' lettertypen, maar ik wil veel gaan oefenen en zo mijn handlettering skills gaan verbeteren!

Nadat ik een paar keer geoefend had voor de quote, en zeker wist hoe ik het wilde hebben, heb ik mijn moed bijeen geraapt en heb ik de stift op de foto gezet en ben gaan schrijven. De eerste quote ("Have faith") had een klein foutje bij de letter H. Ik baalde hier wel flink van, maar het is gelukkig geen grote en super zichtbare fout. Na de eerste twee quotes was ik lekker op dreef en heb ik er nog twee bij gemaakt.

Toen de foto's met quotes af waren, heb ik een leuk en bijpassend kleurtje washi tape voor elke foto uitgezocht. Met deze washi tape heb ik de foto's op een witte deur geplakt, en het maakt de deur gelijk een stuk vrolijker! Ik vind het resultaat heel erg leuk geworden, en het is een relatief simpele DIY. Wat vind jij van deze DIY? Laat het me weten in de reacties!

Have fun!
Tessa

Wat je misschien ook leuk vindt:

Handlettering op foto's: zo doe je datThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.