DIY: kalender maken

09:02 The DIY Life 0 Comments

Welke datum is het vandaag? Ehm... ik heb geen idee. Dat hoef je je nu niet meer af te vragen na deze DIY! Want vandaag heb ik een kalender gemaakt waarmee je je niet meer af hoeft te vragen welke datum het is, en die ook nog eens superleuk is en he-le-maal aan te passen aan jouw stijl! Kijk snel mee hoe je 'm maakt!
Wat je nodig hebt:
Hout
Een hamer
Spijkers
Een winkelhaak of liniaal
Scrapbook papier
Een potlood / pen
Versiermateriaal
Schuurpapier
Perforator

Wat je doet:
Op de foto hieronder staan de afmetingen die ik gebruikt heb voor mijn kalender. Als je de kalender wilt verven (wat ik niet heb gedaan), kan je dat het beste doen nadat je alles op maat hebt gezaagd en nog niet in elkaar hebt gezet.
Nadat je alles uitgetekend, op maat gezaagd hebt en geschuurd, kan je je kalender in elkaar gaan zetten. Dit heb ik met spijkers gedaan, maar je kan ook heel goed een boormachine of schroevendraaier gebruiken. In het midden van de kalender kan je drie spijkers slaan, waar straks de maanden en de data aan komen te hangen. 
Nu gaan we beginnen met de data en de maanden voor in de kalender. Ik heb tags gebruikt die ik ooit bij de Action gekocht heb voor € .... . Deze pasten er precies in, en ik heb deze gebruikt om over te trekken op scrapbook papier.
Daarna kan je alles gaan uitknippen en gaatjes in de tags maken met een perforator. Het handige aan de labels van de Action is dat er al een gaatje in zit voor de perforator, dus die hoef je alleen maar over te trekken en dan zit het gaatje gelijk goed in het midden!
Nu komt het leukste gedeelte: het versieren  van de tags! Ik heb eerst de maanden gedaan, en daar heb ik leuke houten knopen op geplakt. Ik heb de eerste drie letters van elke maand gestempeld met letter stempels van de HEMA.
Daarna heb ik een pen gepakt en heb ik cijfers op de tags gemaakt voor de data. Het handigste is om de cijfers 0, 1, 2 en 3 twee keer te doen, en daarna de cijfers 0 t/m 9 één keer. Als je dit doet, kom je niet in de problemen wanneer het bijvoorbeeld de 22ste of de 11de van de maand is.
Na het maken en versieren van alle tags kan je ze in je kalender hangen! Mijn kalender heb ik niet geverfd, omdat ik de houtkleur erg mooi vind. Je kan er voor kiezen om de kalender wel te verven, en er zo een leuk kleurtje aan te geven.
Have fun!
Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: kalender makenThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.