Valentijnsdag DIY

17:10 The DIY Life 0 Comments

Het is bijna weer zo ver, de 14e van februari duurt niet lang meer! De dag van de liefde.. (zwijmel..) Deze dag geven veel mensen hun vriend(in) of partner iets wat met liefde te maken heeft, bijvoorbeeld een hartje, een leuke kaart of een mooie bos bloemen! Maar je kan ook zelf iets maken, en dat is misschien nog wel veel leuker!
Klik hier om nog een Valentijn DIY tip te zien!
Valentijnsdag heeft natuurlijk alles met rood/roze en hartjes te maken, en die heb ik ook in deze DIY verwerkt. Alleen net iets anders dan je misschien zou verwachten! Ik heb namelijk een knopen schilderij gemaakt! Wat dat inhoudt, zie je vanzelf als je de rest van het artikel leest!

Wat je nodig hebt voor deze DIY:
Knopen (zie mijn Action shoplog)
Verf
Een kwast
Lijm
Canvas
Een ondergrond voor het verven (bijvoorbeeld een krant/tijdschrift)
Om te beginnen gaan we eerst het canvas verven. Ik heb daarvoor roze verf gebruikt die te krijgen is bij de Action voor ongeveer € 1,50 (dacht ik). Je kan het hele canvas verven, maar gaandeweg bedacht ik mij dat ik ook streepjes kon doen! Vandaag scheen het zonnetje hier heerlijk, en terwijl ik bezig was met de roze verf en de streepjes kreeg ik even het zomergevoel, heerlijk!

Het canvas heb ik geverfd, en ik bedacht me: als je hier een quote op zou maken met gouden, zwarte of zilveren verf zou dat ook heel erg leuk lijken! Dus wie weet is dat wel een idee voor jou! Bijvoorbeeld met grote zilveren letters 'I love you'!
Zelf heb ik er dus voor gekozen om er knopen op te doen. Mocht je niet weten waar je in één keer veel leuke knopen kan krijgen, klik dan hier! De knopen kan je natuurlijk op heel veel verschillende manieren neerleggen: in groepjes, in streepjes, of alleen.
Maar omdat deze DIY voor valentijnsdag is, heb ik de knopen in een hartjesvorm gelegd! Het is wel even puzzelen in het begin hoor..! Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, is het een leuk karweitje!
Maar alle oefening baart kunst, en zo ook het knopen leggen in een hartjesvorm! Het is me uiteindelijk gelukt, en ik ben er heel tevreden over! Het geeft een heel leuk, speels effect en de verschillende kleuren knopen passen ook goed bij elkaar. En de strepen verf pakken ook heel leuk uit, waardoor het schilderij nog net even iets extra's heeft.
De hartjesvorm is gelukt! En ik vind het een heel mooi hartje geworden. Wat ik had verwacht, was dat het heel lastig zou zijn om de knopen dicht tegen elkaar aan te krijgen, maar doordat er verschillende formaten en vormen zijn, past het heel erg mooi bij elkaar. Als laatste moet er nog een dotje lijm onder elke knoop (ik heb een schaartje gebruikt om de knopen voorzichtig op te tillen, anders verschoven ze teveel), en dan is het schilderij af! Nog wel even laten drogen natuurlijk!

Er zijn nu nog een aantal lijmresten te zien, daar heb ik dus een beetje gemorst met de lijm. Maar als je daar voorzichtig met een doekje langs gaat, is het zo weg!
En klaar is je schilderij!
Ik wens je alvast een hele fijne Valentijnsdag, geniet er van met je vriend(in) of partner! En ook als je vrijgezel bent wil ik je een hele fijne dag wensen!

Klik hier om nog een Valentijn DIY tip te zien!

Have fun!

Tessa





Wat je misschien ook leuk vindt:

Valentijnsdag DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.