Christelijke muziek: mijn top 10

08:06 The DIY Life 0 Comments

De laatste tijd ben ik erg bezig geweest met christelijke muziek luisteren, en dan vooral naar de tekst. Er zijn zoveel mooie nummers die wachten om ontdekt te worden... Van 10 artiesten/bands wil ik voor elke artiest/band één nummer noemen dat mij het meest aanspreekt, oftewel: mijn top 10! Bij elk nummer staat de Youtube link. Ik moet er wel bij zeggen dat het allemaal Engelstalige nummers zijn.

10. Laura Story - Friend Of Sinners (Vriend Van Zondaren)
In dit nummer zingt de zangeres over Wie God is: Vriend van Zondaren, de Bevrijder, de Messias; de Koning, en toch ook de Dienaar van ons allen. In dit nummer wordt God ook geprezen om Wie Hij is.
http://tiny.cc/friend-of-sinners


9. Kari Jobe - What Love Is This (Wat Een Liefde)
Dit nummer lijkt een beetje op het vorige nummer, van Laura Story. Het nummer gaat namelijk ook over Wie God is, maar (en dat is anders dan het vorige nummer) het gaat ook over Gods grootheid, Zijn majesteit. Hij is er voor ons, zo groot en machtig als Hij is, zorgt Hij nog steeds voor ons, kleine mensen. De zangeres staat versteld van Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons.
http://tiny.cc/what-love-is-this

8. Leeland - The Door (De Deur)
Tussen alle nummers met misschien wat zwaardere thema's, past ook zeker een loflied. Dit nummer is zo'n loflied. Gods grootheid wordt bezongen, en de schrijver zingt dat Jezus de Deur is waar hij doorheen gaat. Die Deur staat symbool voor de genade en de liefde die bij God te vinden is, en de schrijver prijst Hem daarom.
http://tiny.cc/the-door

7. Kutless - This Is Christmas (Dit Is Kerst)
Een Kerstnummer vond ik ook wel passen in dit rijtje. Dit nummer is niet een 'standaard' Kerstnummer, maar een nummer met een tekst die gaat over de kern van Kerst: de geboorte van Jezus. De waarheid uit de Bijbel wordt op een prachtige manier verwoord.
http://tiny.cc/this-is-christmas

6. Sixteen Cities - Pray You Through (Ik Bid Voor Je)
Er wordt in het begin een beeld geschetst van iemand die diep in de put zit, wiens hart langzaam afbrokkelt. Zijn/haar vriend weet niets te zeggen, en kan de pijn ook niet weg nemen. Maar: de vriend bidt voor de ander en bemoedigt de ander door gebed. Dit nummer gaat over twee mensen die door een diep dal gaan, maar hun hulp zoeken bij God, en die vinden. Het is een nummer over vertrouwen, liefde en geloof.
http://tiny.cc/pray-you-through

5. Britt Nicole - Gold (Goud)
Dit nummer is geschreven om mensen die onzeker zijn, gepest worden of nare dingen hebben meegemaakt, te laten zien dat ze er mogen zijn. Het nummer benadrukt dat God iedereen uniek geschapen heeft, en dat je in Zijn ogen als goud bent - oftewel enorm waardevol dus! Een mooi nummer, met een leuke en originele videoclip.
http://tiny.cc/gold-britt-nicole

4. Toby Mac - City On Our Knees (Stad Op Onze Knieën)
Als je een keer moet beginnen, als je ergens moet beginnen, waarom niet hier en waarom niet nu? Zo begint dit mooie nummer. Het nummer schetst een beeld van 'zondaren en heiligen' die samenkomen door gebed, en door dat gebed komen ze samen tot God.
http://tiny.cc/city-on-our-knees

3. For King and Country - Without You (Zonder U)
Dit nummer gaat over een man die door een fase in zijn leven is gegaan, waarin hij dicht bij de dood stond. Het nummer is vrij heftig, maar het raakte mij erg. Zelf heb ik al veel meegemaakt, en lang niet alles was even rooskleurig. De tekst is door iemand geschreven die weet wat het is om door die dalen van het leven te gaan, maar ondanks alles vast te houden aan God en op Hem te blijven vertrouwen. Een prachtig nummer..!
http://tiny.cc/without-you

2. Casting Crowns - The Well (De Put)
Een bemoedigend nummer, gebaseerd op het Bijbelgedeelte over de Samaritaanse vrouw, die midden op de dag water gaat putten. Jezus zegt haar dat ze bij Hem het Levend Water kan krijgen, waardoor ze nooit meer dorst zal hebben naar aardse verlangens, maar dorst zal krijgen naar God en naar de Heilige Geest (te vinden in Johannes 4). 
http://tiny.cc/the-well

1. Sidewalk Prophetes - You Love Me Anyway (Ondanks Alles Houdt U Van Mij)
Dit nummer staat op mijn nummer 1, dankzij de prachtige tekst. Het gaat over het leven van een christen, die niet weet of hij Jezus wel moet volgen, hij is bang om te vallen en bang dat hij Jezus niet kan vertrouwen. Ook zondigt hij vaak, en hij worstelt daar erg mee. Het gaat over een reis, waardoor de persoon God vindt, genade vindt en antwoorden vindt op zijn vragen. Maar bovenal vindt hij Gods liefde..
http://tiny.cc/you-love-me-anyway

Ik hoop dat je eens de tijd neemt op deze prachtige nummers te luisteren, ze zijn zeker de moeite waard. En ik hoop ook van harte dat je ook aan de teksten mag hebben, wat ik er aan heb en had. Vaak als ik niet zo lekker in m'n vel zit, luister ik één van deze nummers, of nummers van deze of andere artiesten, en weet ik weer dat God er altijd is, dat Hij ons liefheeft, en dat jij en ik altijd bij Hem kunnen komen. God is groot!

Have fun!

Tessa





Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Christelijke muziek: mijn top 10The DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.